Ett brev från SJ

Ett brev från SJDet kom ett brev från SJ idag. De beklagar att det tagit så lång tid att svara på mitt brev. Fast de svarar inte nu heller. Eller de svarar förstås, men i svaret skriver de att de egentligen inte har tid att svara på mitt brev eftersom de har fullt upp med att betala ut ersättning till folk.

Jag förstår dem. Det kan inte vara lätt alltid att hinna svara på alla dumheter som folk skickar in. Sen finns det väl en massa människor som hör av sig och klagar också, och vill ha ersättning.

Ersättning får jag. Naturligtvis inte pengar. Det hade varit alldeles för fantastiskt för att vara sant. Hundra spänn i värdecheckar får jag däremot, så att jag kan köpa ännu fler tågresor av SJ.

En fråga bara: Hur använder jag värdecheckarna på internet? Skall jag hålla dem mot skärmen när jag beställer min biljett?

2 reaktioner till “Ett brev från SJ”

  1. Fruktansvärt rolig blogg 😛

    Värdecheckar kan du bara använda i resebutik eller på bistron ombord.

    /Emelinda, SJ Örebro

  2. Det vore självklart att ge människor ersättning i reda pengar och inte i värdececkar. Men med den monopolställning som SJ har så får vi acceptera faktum.
    ”Statligt monopol är socialistens mål”

Kommentarer inaktiverade.