Diarré till lunch, någon?

Diarré - Diarrea - Diarrhée - Diarrhea

Vi har sett tevereklamen: ”Åh nej! Diarré!”, ”När du fick diarré imorse hade du ett val” och så vidare i all oändlighet verkar det som. Uppenbarligen tycker reklammakarna att det går bra att exponera människor för vad äckligheter som helst i situationer då de kan tänkas sitta och äta.

Men det är naturligtvis inte bara teven som blivit nedsprutad av denna vedervärdiga bruna sörja som vi helst slapp tänka på. Självaste Avenyn i Göteborg har faktiskt begåvats med alldeles egen Diarré-reklam.

Så, du kan vara lugn! Även om du äter ute på restaurang har du chansen att få lite diarré till maten.

TV6 – min vägvisare in i framtiden

Jag tittar på TV6. De gör reklam för sina text-TV-sidor med orden: ”Nu öppnas en helt ny värld för dig.” Det verkar väldigt bra och praktiskt alltihop. Synd bara att jag inte har text-TV för det känns verkligen som om jag missar något.

En fråga bara: I vilket skåp har de ansvariga för denna reklamsatsning suttit instängda de senaste 20 åren?

Den här grejen med stockholmare i tandkrämsreklam

Idéerna måste fullständigt ha tagit slut för reklambyråerna när deras bästa idé är att ta en person någonstans mellan 40 och 50 år som på lite släpig stockholmska berättar för oss vad deras tandläkare rekommenderar.

Tidigare har vi sett en snubbe som berättar om hur hans tandläkare rekommenderat någon tandkräm som gjorde hans tänder alldeles fantastiskt vita.

Nu har det dykt upp ett fruntimmer som berättar om tandköttsproblem. Jag vet inte ens vad hon försöker göra reklam för. Jag orkar inte lyssna på hennes gafflande.

Är det alltså meningen att jag skall bli lockad att köpa någonting av det där? Är det någon människa i hela Sverige som blir lockad? Någon i världen? Universum?